Hai,
Na de versnellingsbak wissel wil Zusje (1976) niet meer starten. Doordat bij het starten benzine uit de carburateur vloeit, is het vermoeden dat de vlotter blijft hangen. Is het gewoon dat hij daardoor niet kan starten?
Nu weet ik niet welk type de carburateur is, en de plattegrondjes uit het handboek zijn te onduidelijk. Dus de vraag is: heeft iemand een fotootje van de twee typen en bijbehorend plattegrondje?
Ook de ontsteking moet weer worden afgesteld / nagekeken. Kan deze unit via de veer eronder erafgehaald worden? Want je kan er maar moeilijk bij...
carburateur / onstekingsunit
- Zusje
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di aug 05, 2003 6:08 pm
- Kenteken: 07-95-SB
- Locatie: Ingen
- Contacteer:
carburateur / onstekingsunit
Zusje is de naam van onze HY uit 1976.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: carburateur / onstekingsunit
Hallo wellicht is dit waat je zoekt:
Solex_carburateur_H78
Solex_carburateur_H72
Zenith_carburateur_H78
Zenith_carburateur_H72
Solex_carburateur_H78
Solex_carburateur_H72
Zenith_carburateur_H78
Zenith_carburateur_H72
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: carburateur / onstekingsunit
Als de vlotter blijft hangen zal het benineniveau te hoog worden en verzuipt de motor. De ontsteking kun je losschroeven door de klembout onder de unit los te maken. Daarna kun je de unit er zo uit pakken. Handig is om voordat je dat doet even je bougiekabels en de verdelerkap te voorzien van cilindernummers. Als je de boel daarna er weer precies zo op terugzet, en je stelt de boel af, dan moet hij het weer doen.
Vergeet je kleppen ook niet goed te stellen. Succes.
Vergeet je kleppen ook niet goed te stellen. Succes.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.