Olijfje

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Frank
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Olijfje

Bericht door Frank »

Hallo mede hyers,

Ik post maar eens een berichtje. Ik ben Frank van der Linden uit Heeze, en ben reeds eerder actief geweest op dit forum. Ik ben de eigenaar van die 'franse plateau' met huif uit 1957. Mijn Hy gebruik ik voor mijn bedrijf, dit is een kwekerij van vaste planten en siergrassen. De hy gaat mee naar beurzen en fungeert daar als marktwagen. Ik denk dat de Hy ongeveer 4 jaar in mijn bezit is. Dans son jus, en nog steeds een werkpaard! Tja, en omdat jullie allemaal van die doordachte namen hebben voor jullie bus, denk dan noem ik de mijne olijfje! Tja, 42 jaar olijven vervoerd in Nyons in haar vorige leven!

Nu wil ik mijn bus langzaamaan ook gaan gebruiken op de weg.... Tot nu toe reed ik slechts ritjes met bijeengeknepen billetjes over het asfalt.... Dat komt door de originele staat waarin olijfje zich bevindt. 42000 km op de teller en alleen frans onderhoud gekend. Gruwelijk weinig dus, alles werkt, thats it!

Hopelijk kan ik veel leren op dit forum, las het eerder alleen door. Nu ga ik het ook gebruiken!

Groetjes Frank!
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Olijfje

Bericht door Ree »

Veel leesplezier, Frank.

En vergeet niet dat er ruim voldoende ruimte is om foto's van je mooie bus te posten :lol:

Grtn,

Ree
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

welkom op dit leuke forum, veel postplezier en foto,s daar zijn we dol op.

groetjes.

rob. :wink:
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

..en als je al een voorproefje wil zien van deze HY genaamd Olijfje kijk dan even de oude nummers van de CitroExpert na. Daar is destijds een heel artikel aan deze bus gewijd...of heb ik het nou mis :oops:

Veel postplezier en welkom op dit prachtige forum!
Frank
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Update

Bericht door Frank »

Nou,

Vandaag weer eens lekker gaan toeren. Haha, wat leuk om de verbaasde blikken te zien van al die mensen als ik voorbij tjoek met mn barrel :lol: . Haha, dat jij hiermee de weg op mag is het eerste wat ik altijd te horen krijg.... Hihi, doel is om mn bus te leren kennen en de plussen en minnen te onderscheppen. Als ik zo'n beetje weet hoe of wat dan ga ik hem stil zetten en lekker klussen. Tot op bepaalde hoogte dan, mijn bus heeft die franse charme en kent geen tectyl of bitac oid. Zijn onderkant is dus geconserveerd door vliegroest. En, dat wil ik eigenlijk zo laten.... Liever regen weren en originaliteit behouden dacht ik! Tips voor mij? 6 volt en linnen isolatie :P . charmant toch? Uiteindelijk wil ik aankomende zomer zelfstandig kunnen rijden naar beurzen, en zeker inrichten als bedrijfsauto en gebruiken waarvoor die bedoeld is. Werken :mrgreen: . Haha, Leuke hobby man!!!
Frank
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

oja, nog vergeten...

Bericht door Frank »

Maakte me steeds zorgen over de conditie van de motor... Maar nu ik hem aangeslingerd heb... jezus wat een compressie... Auw, bijna mn arm uit de kom door die terugslag :x . Valt wel mee denk ik zo! En... lid geworden van le camion voor de remmetjes he :wink: :wink:
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Zorg dat je beide duimen naar rechts hebt tijdens het aanslingeren. De duim van je rechterhand dus niet om de slinger opponeren. Je zal niet de eerste zijn die bij een terugslag zijn duim breekt ;)
Para-Plu
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: DR-47-09
Contacteer:

Bericht door Para-Plu »

Ree schreef:Zorg dat je beide duimen naar rechts hebt tijdens het aanslingeren. De duim van je rechterhand dus niet om de slinger opponeren. Je zal niet de eerste zijn die bij een terugslag zijn duim breekt ;)
Vet! Artikeltje voor in de krant: Man breekt beide duimen bij het starten van zijn auto. :P
Plaats reactie