Spanningsregelaar 6 Volt
Moderator: LEiPiE
- CeesKromhout
- HY Forum Expert
- Kenteken: AM-54-01
Spanningsregelaar 6 Volt
Te koop gevraagd een 6 Volt spannings regelaar voor onze HY 1962
Re: Spanningsregelaar 6 Volt
Mijn tip zou zijn om voor een moderne regelaar te gaan, en niet zo'n mechanische.
Waarschijnlijk werkt deze gewoon, al zal deze niet een controlelampje kunnen aansturen, maar die zijn ook ongetwijfeld te vinden.
Waarschijnlijk werkt deze gewoon, al zal deze niet een controlelampje kunnen aansturen, maar die zijn ook ongetwijfeld te vinden.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Die werkt dus niet denk ik, volgens mij heeft Cees n.l. nog een gelijkstroom dynamo, en moet dan ook een regelaar voor een gelijkstroom dynamo hebben, die de spanning regelt en de stroom begrenst. Hierbij ook letten op de max. laadstroom van je dynamo, zodat je de juiste regelaar zoekt. Deze electronische regelaar kun je gebruiken als je een wisselstroom dynamo hebt.
Inderdaad, Geert, dit is een regelaar voor een wisselstroom dynamo
Maar er zijn toch ook gewoon elektronische regelaars te vinden voor gelijkstroomdynamo's?

Maar er zijn toch ook gewoon elektronische regelaars te vinden voor gelijkstroomdynamo's?
Hier zijn ze denk ik wel te vinden: http://www.beckelektronika.nl/
Of werken elektronische spanningsregelaren nooit met gelijkstroomdynamo's?
Of werken elektronische spanningsregelaren nooit met gelijkstroomdynamo's?
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ja er zijn ook electronische regelaars te vinden voor gelijkstroom dynamo's let dan op de stroom, deze moet passen bij je dynamo. als je een 22A dynamo hebt kan je geen 35A regelaar gebruiken. Verder heb je pos en neg regelende systemen daar moet je dus ook op letten.
Mijn inschatting is dat Cees beter een originele regelaar kan kopen op CM die bij zijn dynamo past.
Mijn inschatting is dat Cees beter een originele regelaar kan kopen op CM die bij zijn dynamo past.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
De spanningsregelaars van Hans Beck werken prima met gelijkstroomdynamo's. ik kan het weten. Hans is namelijk lis van mijn motorclubbie en op mijn motorfiets zit ook zo'n regelaar die al jaren mijn 6v gelijkstroomdynamo de accu laat bijladen. ik zou zeker eens bij hem informeren.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.