Voor mijn franse brandweer HY uit 1977 zoek ik een vervangende rechterdeur van het type waar de klink aan de motorkant zit en het scharnier aan de schuifdeurkant.
De deur die ik nu heb is nog op te lappen, maar het is eigenlijk onbegonnen werk.
Ik zoek een deur waar in principe niet meer aan gelast hoeft te worden. Oppervlakteroest natuurlijk geen probleem.
Raammechanisme (draaiknop) hoeft niet meer te werken en slot ed. hoeft er niet perse meer op te zitten.
Wie heeft er nog een deur staan voor me?
Deur ouder type gezocht
Moderator: LEiPiE
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 14-VR-VF
Deur ouder type gezocht
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
Re: Deur ouder type gezocht
HOi,
ik heb nog een prima deur verkeerd om rechts staan voor jouw brandweerbus.
Volgens mij is het voor jouw type. Hij komt uit mijn eigen brandweerbus.
Voor mijn bus was hij van het verkeerde type. Ik heb zichtbare ribbels aan de binnenkant.
Er staat ook nog een mooie brandweerbeschildering aan de buitenkant op.
Groetjes,
Edwin.
ik heb nog een prima deur verkeerd om rechts staan voor jouw brandweerbus.
Volgens mij is het voor jouw type. Hij komt uit mijn eigen brandweerbus.
Voor mijn bus was hij van het verkeerde type. Ik heb zichtbare ribbels aan de binnenkant.
Er staat ook nog een mooie brandweerbeschildering aan de buitenkant op.
Groetjes,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Grootmeester
Dag Edwin,
Dat klinkt goed!
Ik stuur je een pb.
Dat klinkt goed!
Ik stuur je een pb.
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
-
- HY Forum Grootmeester
De deur is gevonden, opgehaald en ontmanteld!
Bedankt MarkHY voor de deur, en nogmaals bedankt FerrHy voor de taxi rit!!
Ik heb weer wat geleerd: mijn bus heeft het overgangstype deur: wel Frans maar toch al voorbereiding voor het Benelux scharnier aan de andere kant. Waardoor de deur een paar ribbels mist op de plek waar het Benelux scharnier zou kunnen komen. Aan de binnenkant heeft mijn deur geen ribbels, wat oudere modellen wel weer hebben.
Leuk dat het zo via dit forum allemaal kan lopen!
Michiel.
Bedankt MarkHY voor de deur, en nogmaals bedankt FerrHy voor de taxi rit!!
Ik heb weer wat geleerd: mijn bus heeft het overgangstype deur: wel Frans maar toch al voorbereiding voor het Benelux scharnier aan de andere kant. Waardoor de deur een paar ribbels mist op de plek waar het Benelux scharnier zou kunnen komen. Aan de binnenkant heeft mijn deur geen ribbels, wat oudere modellen wel weer hebben.
Leuk dat het zo via dit forum allemaal kan lopen!
Michiel.