Hou,
Is er een handigheidje om de deuren er weer op te monteren ??
De scharnieren zitten nog aan de deur, maar de moerplaat beweegt en zakt steeds weg.
Dit lukt nauwelijks ...
Moet ik toch ook de scharnieren van de deur afhalen?? En dan eerst de scharnieren aan de deurstijl en dan de deuren weer aan de ophanging?
Rene
Deuren weer monteren
- rene51
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Re: Deuren weer monteren
Heb toch een maniertje gevonden,
Viel niet mee. Het bovenste scharnier verwijderd van de deur. En deze eerst op de neusplaat vast gezet. De deur in zijn geheel in de deuropening gezet en dicht gedaan. Het bovenste scharnier weer van binnenuit vastgemaakt.
Het probleem zit bij het onderste scharnier. Omdat de neusplaat hersteld is, is de plaat 1mm dikker geworden. De boutgaatjes zaten dus niet meer helemaal recht achter de deurstijl.
Ik moest dus eerst de gaatjes wat uitboren.
Maar tis gelukt 1 deur hangt weer terug...
Morgen de andere...
Rene
Viel niet mee. Het bovenste scharnier verwijderd van de deur. En deze eerst op de neusplaat vast gezet. De deur in zijn geheel in de deuropening gezet en dicht gedaan. Het bovenste scharnier weer van binnenuit vastgemaakt.
Het probleem zit bij het onderste scharnier. Omdat de neusplaat hersteld is, is de plaat 1mm dikker geworden. De boutgaatjes zaten dus niet meer helemaal recht achter de deurstijl.
Ik moest dus eerst de gaatjes wat uitboren.
Maar tis gelukt 1 deur hangt weer terug...
Morgen de andere...
Rene