Schroefdraad oliedrukcontact

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Petervdl2cv
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Schroefdraad oliedrukcontact

Bericht door Petervdl2cv »

Hoi, betreft de sensor voor het oliedruklampje, ik wil deze gaan vervangen door een dubbel membraan voor zowel het lampje als voor een oliedrukmeter : weet iemand zo uit het hoofd welke de schroefdraad hiervan is? Diameter X spoed?
Bij bestelling moet ik dit vermelden, en ik kan de oude er natuurlijk uitdraaien en meten, maar dan moet die er weer in, en volgende week er weer uit bij vervanging, ben beetje bang om de schroefdraad te beschadigen bij veelvuldig demonteren.
Alvast bedankt!
Peter
!------!
!°/=\°!
" "
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar. Ik moet ook nog steeds mijn oliedrukmeter aansluiten. Wat voor meter heb jij, een met een slangetje, of elektriek met een draadje. Ik heb er een met een slang, maar ben al tijden op zoek naar een passend T-stukje om hem op het blok te zetten.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Stef
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Stef »

Ik ben met het oliedrukcontact (dat gele ding) in de ene hand en de meter in de andere hand naar een beurs geweest (vehikel) en ben daar lang aan het scheumen gegaan in bakken met verloop- en t-stukken Uiteindelijk is het gelukt.

P.s. bij mij is voor een flesje Duvel een oliedrukcontact te koop. zodat je een voorbeeldschroefdraad op zak hebt bij de volgende beurs.
HY '76
Petervdl2cv
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door Petervdl2cv »

Voor de geïnteresseerden : de schroefdraad was M14 met een spoed van 1,50. En alles werkt, bij normaal rijden steeds 3,5 bar oliedruk...
Plaats reactie