Idem hier, alleen heb ik met mijn stomme kop de gaten te laag geboord... de klep gaat wel netjes gelijkmatig open maar kan maximaal horizontaal staan, ik dacht dat hij eerst verder open ging (aan de andere kant: toen was de hele balk waar hij aanhing ook verrot...

))
Ik heb dus ook twee normale uitzetijzers gebruikt, de tweede zit met de ontgrendeling onderaan (dus bij de klep zelf). Als je de gaten aan de rand van de balk boort dan heb je denk ik ook voor bekleding nog wel ruimte.
Zal binnenkort nog wel even een paar plaatjes schieten (ben bijna op het punt aangekomen waarop ik de achterklep weer echt monteer (hij heeft al een paar keer proefgehangen, mijn laswerk houdt het tot nu toe)).
Voor mij was het voornamelijk een noodoplossing omdat ik nog geen tijd had om de balk te vervangen en hij zo dus aan de andere kant belast werd.
Ik heb ook al zitten denken over gasveren, maar ben nog niet zeker hoe die te monteren. Scheelt wel een boel werk bij het weer dichtklappen (want dan moet je dus bij beide uitzetijzers de ontgrendeling elke keer indrukken).