Boutjes koppeling/motor
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za okt 22, 2005 12:24 am
- Locatie: De Meern
Boutjes koppeling/motor
Ik moet de koppelingsplaat/drukgroep vervangen.
Ik probeer de platte boutjes los te krijgen die van 6/8mm
Aangezien je weinig ruimte hebt, lukt dit bij sommige wel bij andere niet.
Steeksleutel 6 lukt redelijk maar sommige zitten zo vast dat dit niet lukt. Platgeslagen pijpsleutel draait door.
Wie heeft er nog goeie ideeen
Ik probeer de platte boutjes los te krijgen die van 6/8mm
Aangezien je weinig ruimte hebt, lukt dit bij sommige wel bij andere niet.
Steeksleutel 6 lukt redelijk maar sommige zitten zo vast dat dit niet lukt. Platgeslagen pijpsleutel draait door.
Wie heeft er nog goeie ideeen
Ik heb een verlengde HY uit 1969 en hy is nu rood/wit.
Ik wil deze terugbrengen naar Otje blauw
Ik wil deze terugbrengen naar Otje blauw
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Al met knie-koppelingen en verlengstukken geprobeerd op je dopset? (ik heb ze ondertussen in drie maten gekocht... gewoon bouwmarktkwaliteit, losse verkoop).
Daar lukte het bij mij wel aardig mee, na uiteraard flink met WD40 aan de gang te zijn geweest.
Sommige kan je vanaf onder beter bij. De boutjes waar de koppelingskabel ook aan vast zit hebben we met twee personen gedaan: ik op de grond draaien, maar omdat ik de bout niet kon zien een huisgenoot aan de bovenkant elke keer de ringsleutel over het boutje schuiven en even op z'n plek houden
Let ook op de spatplaat tussen bak en blok: die twee enorme bout/moer-combo's (waarom die bouten kopmaat 14 zijn en de boutjes die bak en blok samenhouden 11 (bij mij dan)...) kun je het best alvast verwijderen, omdat de spatplaat tussen blok en vliegwiel in zit en het vliegwiel aan het blok vastzit, maar de spatplaat aan de bak. Daar kwamen wij ook wat laat achter, maar goed die plaat miste toch al een van z'n ogen.
Bij het monteren zelfde gezeur: spatplaat er tussen vrommelen als bak en blok ongeveer een centimeter van elkaar verwijderd zijn.
Daar lukte het bij mij wel aardig mee, na uiteraard flink met WD40 aan de gang te zijn geweest.
Sommige kan je vanaf onder beter bij. De boutjes waar de koppelingskabel ook aan vast zit hebben we met twee personen gedaan: ik op de grond draaien, maar omdat ik de bout niet kon zien een huisgenoot aan de bovenkant elke keer de ringsleutel over het boutje schuiven en even op z'n plek houden

Let ook op de spatplaat tussen bak en blok: die twee enorme bout/moer-combo's (waarom die bouten kopmaat 14 zijn en de boutjes die bak en blok samenhouden 11 (bij mij dan)...) kun je het best alvast verwijderen, omdat de spatplaat tussen blok en vliegwiel in zit en het vliegwiel aan het blok vastzit, maar de spatplaat aan de bak. Daar kwamen wij ook wat laat achter, maar goed die plaat miste toch al een van z'n ogen.
Bij het monteren zelfde gezeur: spatplaat er tussen vrommelen als bak en blok ongeveer een centimeter van elkaar verwijderd zijn.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Kenner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za okt 22, 2005 12:24 am
- Locatie: De Meern
Kniekoppelingen etc. (ook verschillende sets) al geprobeerd en dat ging bij mijn auto wel, maar bij een vriend dus niet. Ik heb inmiddels een steeksleutel besteld waar de sleutel haaks staat op de "bek". Levertijd ongeveer een week. Ik hoop het hierme te kunnen redden, want ze zitten echt vast.
Ik heb een verlengde HY uit 1969 en hy is nu rood/wit.
Ik wil deze terugbrengen naar Otje blauw
Ik wil deze terugbrengen naar Otje blauw
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Hallo,
als je in het werkplaatsboek kijkt zie je dat je sleutel 1677-T hiervoor moet gebruiken. deze is uiteraard gewoon te koop in mijn shop.
http://www.citroworld.com/product_info. ... rect_cat=8
Ik weet het ze zijn niet echt goedkoop, maar het werkt wel beter dan een platgeslagen dop of kromme steeksleutel.
als je in het werkplaatsboek kijkt zie je dat je sleutel 1677-T hiervoor moet gebruiken. deze is uiteraard gewoon te koop in mijn shop.
http://www.citroworld.com/product_info. ... rect_cat=8
Ik weet het ze zijn niet echt goedkoop, maar het werkt wel beter dan een platgeslagen dop of kromme steeksleutel.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm