Bus in de bedrijfskleuren laten spuiten... doen?

Voor onderwerpen over de beroemde golfplaten, de omegaprofielen, het chassis, deuren, ramen etc.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bus in de bedrijfskleuren laten spuiten... doen?

Bericht door LEiPiE »

Wat als een grappige photoshop begon krijgt misschien wel een uitwerking: ik had een keer m'n bus zo bewerkt dat ie in de kleuren van een van onze producten is en dan ook met reclame er op... en nu vind de baas dat eigenlijk wel een leuk plan. Volgens mij heb ik een keer van Ben gehoord dat volledig plaatwerkherstel, primen en lakken zo'n 10.000 euro gaat kosten maar dat is de baas toch een beetje veel (en mij ook overigens).

Voor hem is het natuurlijk een ludiek reclameobject, voor mij is het vooral dat MurpHY de kans krijgt een professionele laklaag te krijgen. Ik vind het niet erg om met de bedrijfsreclame rond te rijden, het is het enige product van ons waar we wel zelf reclame voor mogen maken en ben er ook wel wat trots op dat ik er ook aan mee werk.
Mijn idee is de bovenkant strak wit en de onderkant van dat licht metallic candy-oranje (beetje pimpkleurtje, maar staat op de photoshop best goed eigenlijk!).

Verkoop ik dan MurpHY's ziel? :D

Mensen ideeen waar dat kan?
Ik heb al enkele spuiterijen gemaild, maar echt reageren doen ze nog niet.
Ik kan het natuurlijk ook zelf doen (dan moet hij me alleen wel minimaal een week vrij geven, maar ten opzichte van 10.000 euro kan ik heel wat doorbetaald vrij nemen ;)) - zou op zich ook wel een mooie afwisseling zijn.

Het slachtoffer (en tevens sluipreclame voor een mooie website ;)):
Afbeelding => Afbeelding
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Bert Peihak
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Bert Peihak »

Deze kleuren zien er wel leuk uit op Murphy. Met een HY als reclamedrager heb ik geen problemen.

Bert
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

Doen! Niet over nadenken, direct doen.
Nee, je verkoopt niet MurpHY's ziel...
10.000 Euro is echt veel te veel. Voor dat geld knap je ook een oude touringcar op, en daar zit aardig meer plaatwerk aan...

Succes met nadenken!
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Van huis uit is het toch een bedrijfswagen: doen, het staat hem goed! :shock:

Als het een oude reclame was dan zou iedereen het wel leuk vinden, deze houdt MurpHY bij de tijd! 8)
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Ewald, hoezo heeft MurpHY TWEE kleppen aan de linkerkant?
Of is dit ook een Photoshop grapje?
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Geweldige reacties al :D
HYvonne schreef:Ewald, hoezo heeft MurpHY TWEE kleppen aan de linkerkant?
Of is dit ook een Photoshop grapje?
Nope, geen grapje, eerder lastig in de praktijk omdat elke klep ook maar 1 grendel heeft en ze dus wel eens losklapperen, de linker zit met tiewraps vast tegenwoordig. Daarnaast moet ik om 't reservewiel te pakken tussen een spin of spanband aan de klep vast maken om 'm open te houden of 'm er helemaal uitschuiven (maar goed, wanneer doe je dat nou).

Achter de tweede klep zaten de gastanks (er konden twee normale grijze gastanks in) en de waterafvoerslang van het oude keukenblok (en nog wat blokken hout voor achter de wielen, een blik remvloeistof en een jerrycan olie die op de allereerste rit goed van pas kwam ;)).
Men heeft daartoe dus de originele zijkant er uitgehaald en er gebruik van gemaakt dat de kraal gewoon doorloopt en er dus een tweede klep bijgekocht en er in geschoven.

Wonderbaarlijk... iets waar ik geen foto van heb! :oops: :D

Ik gebruik die klep verder niet (staat nu een PC tegenaan... heren dievengilde: even genoeg kracht zetten om twee tiewraps en wat ducttape te laten breken en je hebt er een Pentium 4 bij :evil: ).
Misschien dat ie van pas komt bij de LPG tank ofzo al ben ik 'm liever kwijt dan rijk, maar ja dan wil ik er wel ribbelplaat voor in de plaats en dan is laten zitten wel zo goedkoop ;)
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Als je de kans krijgt (lees als je baas betaald), dan zou ik het doen. Ik zou wel proberen om het een beetje goed te laten doen, dus niet van dat snelle prutswerk. Als ie dan lekker strak in de lak zit, en je gaat ooit een andere baas opzoeken, dan kun je hem prima met de roller en industrieverf overschilderen voor niet teveel geld.

Overigens ben ik even benieuwd hoe je die kleuren doet in photoshop, met behoudt van de ribbels en reflectie. Ik neem aan met lagen, maar kun je me dat eens uitleggen in een mailtje Ewald ?

Ik wil namelijk ook weleens zien hoe mijn bus er in een ander kleurtje uit ziet.

Die reclame werkt overigens nu al. Ik heb de site bij mijn favorieten staan. Zeg maar tegen je baas :lol: .
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Boudewijn schreef:Overigens ben ik even benieuwd hoe je die kleuren doet in photoshop, met behoudt van de ribbels en reflectie. Ik neem aan met lagen, maar kun je me dat eens uitleggen in een mailtje Ewald
Nog beter, maak er een nieuwe topic van!

Ik wil die snelcursus ook wel!

Jacques
Rik
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Rik »

Ik ben bewust op zoek gegaan naar een sponsor. Ik vind die oude bedrijfswagen juist geweldig en wilde dat ook voor mijn HY. Als bonus ontvang ik daar nog geld voor ook, wat het onderhoud weer mogelijk maakt.
Natuurlijk moet je wel reclame hebben waar je je in kunt vinden. Ik rijd binnenkort rond met Hassefras BV. Dan wel in jaren '50/'60-stijl. Het is een assurantiekantoor van mijn neef en de familienaam van mijn moeder. Die naam alleen al is toch genoeg reden om het te doen?! :D

Ik heb mijn HY cosmetisch onder handen laten nemen bij de Koppeling in Haarlem. Zij zijn wel bekend binnen de HY-wereld. Het is een rehabilitatieproject vanuit de psychiatrie. Goed en financieel aantrekkelijk. Voor zo'n 4000 euro is het plaatwerk weer hersteld en geverfd. Het verven is wel met de hand. Ik weet niet of Metallic kleuren mogelijk zijn.
De reclame zou ik laten bestickeren. Voor zo'n 200 euro kan je dat laten doen. Ziet er goed uit en kan er weer af (zeggen ze?)

Het gaat er niet om of je met reclame de ziel van MurpHY verkoopt, zolang de reclame maar in de ziel van MurpHY is! :wink:

Rik
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Plaatwerk is al bijna goed (op wat deukjes na), dus dat hoeft gelukkig niet echt. Misschien dat ik morgen even de goede zin krijg plaatjes op maat de maken om de achteronderkant weer dicht te maken (maar volgens mij is m'n lasgas weer eens op).
Dus ik zoek vooral een bedrijf dat 'm van de huidige verflagen kan ontdoen (liefst zo dat hij nog wel rijdend is in de tussentijd). En een bedrijf dat 'm kan spuiten dus.
Liefst zou ik 'm natuurlijk *helemaal* strippen, kaal halen, schade herstellen en weer in elkaar zetten, maar dat is een monsterklus waar ik nu nog even niet de moed/tijd/ruimte voor heb.
Dat zou ik dan zelf willen doen uiteraard en anders zou ik 't alleen Ben laten doen denk ik, of kan de Koppeling ook tot zo ver gaan?
Heb zelfs al het grootste plan om als ik zo iets zou doen ik een verzinkerij zou zoeken... want dat kan dan net zo goed natuurlijk... hele chassis en carosserie strippen tot op het kale metaal, dat aanvullen waar nodig en dan laten verzinken en spuiten of poedercoaten bijvoorbeeld (weet niet wat de betere optie is in dat geval).
Pff, we dromen weer even weg :D

Photoshop cursus?
Nou of ik daar nou de goede persoon voor ben, ik klooi over het algemeen maar aan :D
Maar goed, ik maak wel even een topic aan voor tips en waar mensen hun kunsten kunnen vertonen!
(link volgt zo als ik 't topic heb aangemaakt, maar dat kan even duren want speciaal daarvoor ga ik de Thuisbezorgd-look even opnieuw opbouwen :D)
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

LEiPiE schreef:hele chassis en carosserie strippen tot op het kale metaal, en dan laten verzinken
Hij zal dan wel heel wat kilootjes aankomen, maar afijn, voor de wegenbelasting maakt het allemaal niet meer uit!
flyingHY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door flyingHY »

Hallo Ewald,

De foto's maken mij wel nieuwsgierig waar ze zich bij jouw thuis bezorgd over maken :lol:

flyingHY
HY's te gek.

Kijk op mijn site voor de vorderingen:
http://www.flyingHY.nl
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

flyingHY schreef:De foto's maken mij wel nieuwsgierig waar ze zich bij jouw thuis bezorgd over maken :lol:
Je moest eens weten... ze hebben genoeg om zich bezorgd over te maken :(

Maar goed, de site zelf is een plaats waar je op basis van je postcode eten kunt bestellen bij restaurants die bij ons aangesloten zijn, neem eens een kijkje zou ik zeggen (ik krijg er geen commissie voor ofzo).
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

Resultaat van een bezoek aan Thuisbezorgd.nl:

Helaas, Thuisbezorgd.NL heeft nog geen aanbod bij u in de wijk.

Bij óns thuis zijn we nu zéker bezorgd! :lol:
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

Bij voorbaat excuses voor het erg hoge off-topic gehalte van deze post.
Ook ik kon het niet laten en heb even de site bezocht. Eén bezorgdienst werd gevonden, en na enig speurwerk ontdekte ik dat deze uit Sneek zou moeten komen. Op de site stond alleen een adres, geen plaats. Nu is de afstand Terherne - Sneek hemelsbreed gezien geen zware kluif voor de gemiddelde brommercoureur. Maar ja, het Snekermeer hé... Dat wordt omrijden dus. Ik schat toch zeker zo'n 20-25 kilometer (enkeltje!). Ben benieuwd of ze dat nog steeds zonder bezorgkosten doen!

Maar wél een mooie site! Enneh... mocht de afstand echt te groot worden voor een brommer: er gaan geruchten dat in de buurt van Enschede een HY rondrijdt in hun kleuren...
Plaats reactie