Hoeveel liter lak?

Voor onderwerpen over de beroemde golfplaten, de omegaprofielen, het chassis, deuren, ramen etc.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
2cvkurt
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Hoeveel liter lak?

Bericht door 2cvkurt »

Restauratie en schuurwerk is uiteindelijk achter de rug. (OEF!)
Nu nog lakken!!
Ik ga de wagen terug in de originele kleur laten spuiten (ac 323 du) en ga hiervoor waterdragende lak gebruiken.

Maar hoeveel liter lak heb ik nodig om de bus te spuiten (binnen- en buitenkant!)??
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ik kan geen antwoord geven, maar verfen met een kwast en roller kostte ruim minder dan 3 liter grondverf en 3 liter definitieve verf. (veel over ivm verschillende kleuren)

Spuiten zal minder dik zijn, maar bij jouw moet ook weer de binnenkant...

Waarschijnlijk als je het aantal vierkante meters uitrekent weet de verfmenger wel hoeveel liter je nodig hebt.

Groet,

Ree
hy belge
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door hy belge »

Alleen de buitenzijde van onze hy, 3 lagen lak heeft ongeveer 1 gallon lak +- 4 liter maar dan komen er nog verdunners en harders bij.
Hou er wel rekening mee dat onze hy 1.40m verlengd is dus die is in oppervlakte 10 m2 groter.
Hy 1973 verlengde wielbasis.

Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Ik zou kiezen voor rollen met industrielak. Dan heb je ten eerste minder lak nodig, het is goedkoper dan (laten)spuiten en industrielak trekt vrij glad op als je het met zo'n fluweel roller opbrengt. De laag wordt ook wat dikker dan met spuiten.

Het is maar een overweging natuurlijk, maar mijn ervaring is dat als je het een beetje goed aanpakt, het net spuitwerk lijkt i.v.m. al die golven in het plaat.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Plaats reactie