Nieuwe schokbrekers
Nieuwe schokbrekers
Vraagje...
Is er een significante verbetreing in het comfort van de HY te krijgen door het monteren van nieuwe schokbrekers?
Schokbrekers van moderne auto´s gaan volgens mij geen 40 jaar mee. Althans, niet zonder het grootste deel van hun functie te verliezen.
Of berusten die van een HY op een ander principe?
Groet,
Ree
Is er een significante verbetreing in het comfort van de HY te krijgen door het monteren van nieuwe schokbrekers?
Schokbrekers van moderne auto´s gaan volgens mij geen 40 jaar mee. Althans, niet zonder het grootste deel van hun functie te verliezen.
Of berusten die van een HY op een ander principe?
Groet,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
-
- HY Forum Grootmeester
Ik heb ook niets aan te merken op het veergedrag van mijn HY. Aangezien het een kampeerbus is, is hy altijd zwaar beladen.Gerard Maas schreef:De auto is ontworpen voor 1600kg bagage.Als je dat in de auto legt zal je merken hoe de auto veert,het is goedkoper om eerst eens flink te beladen en dan proef te rijden voor je tot nieuwe schokbrekers overgaat.
Het zijn er nl.wel 6 hoor.
Maar mijn punt is: moet het 40 jaar geleden niet toch een stuk beter zijn geweest? Die dingen gaan toch in kwaliteit achteruit?
Groet,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- flyingHY
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Is dat geluid voor of achter? Als het achter is zou het me niet verbazenbij ons veert hij minder bij meer belading, bij een drempel hoor je dan een knal zeg maar als je iets te hard er over gaat
als de draagarm tegen de aanslag (eindstop) aankomt. Je zou dan de
wagenhoogte eens kunnen controleren. Misschien moet de torsiestaaf een
tandje verstoken worden.
flyingHY
-
- HY Forum Super Expert
Als een schokbreker versleten raakt dempt ie minder en gaat de auto deinen.
Onze bus veerde nogal krakend achter, dit bleek na enig onderzoek te komen door versleten draagarmlagers.
(ik heb de horrorfoto's nog, 't grote lager was 1 berg roest)
De enige manier om er iets van te zien was op te trekhaak op en neer springen en bij het inveren zag je dan het achterwiel een beetje verspringen (een soort knakje).
Verder kunnen je silentblocs nog verslijten geloof ik.
Ik weet aleen niet wat dat voor symptomen geeft.
Aad
Onze bus veerde nogal krakend achter, dit bleek na enig onderzoek te komen door versleten draagarmlagers.
(ik heb de horrorfoto's nog, 't grote lager was 1 berg roest)
De enige manier om er iets van te zien was op te trekhaak op en neer springen en bij het inveren zag je dan het achterwiel een beetje verspringen (een soort knakje).
Verder kunnen je silentblocs nog verslijten geloof ik.
Ik weet aleen niet wat dat voor symptomen geeft.
Aad
-
- HY Forum Super Expert
achter is dat ja... bedankt alvastflyingHY schreef:Is dat geluid voor of achter? Als het achter is zou het me niet verbazenbij ons veert hij minder bij meer belading, bij een drempel hoor je dan een knal zeg maar als je iets te hard er over gaat
als de draagarm tegen de aanslag (eindstop) aankomt. Je zou dan de
wagenhoogte eens kunnen controleren. Misschien moet de torsiestaaf een
tandje verstoken worden.
flyingHY