Heb vandaag de nieuwe bougiekabels binnengekregen (met 2 bobinekabels overigens :s).
Kostte wat meer tijd om ze te monteren, door de volgende valkuilen waar ik intrapte:
- oude dopjes netjes overgezet, bougies er in en er dan achterkomen dat ze er niet op moesten
- oude afdichtdoppen in eerste instantie niet mee overgezet, dus daarna alsnog over de kabels moeten prutsen
Ik ben om eerlijk te zijn niet onder de indruk van deze kabelset ten opzichte van m'n oude kabels. Aan de kant van de verdeler wel, goede afdichtingen daar. Aan de bougiekant daarentegen: die lange stift klemt niet echt super, er zit een klein verend richeltje in wat dan in de schroefdraad van de bougiekop grijpt. Het lange eind van de aansluiting verplicht je sowieso de oude afdichtingen over de kabels heen te krijgen zodat die lange stokken tenminste op hun plek blijven, want ze kunnen alle kanten op. Goed dat ik die doppen heb, ze worden niet mee geleverd. En ze zijn Duits
Maar goed, hij loopt er niet veel anders om. Laatste minuten draaide hij vrij constant. Daarvoor viel ie wel eens weg en heb daar de oorzaak nog niet van gevonden. Ik verdenk het ventiel in de klepdekselontluchting. Als ik daar aan morrelde viel de motor soms uit. Met de choke lichtjes uitgetrokken draait ie ook zonder de slang op het inlaatspruitstuk, druk je de choke dan in dan valt de motor uit tenzij je het gat op het inlaatspruitstuk dan dicht houdt. Dat zal wel kloppen denk ik?
Aan de andere kant had ik ook het idee dat (vreemd genoeg) als ik bougiekabel 1 er uit trok, dat 't amper verschil maakte en ook dat ik met de vervroeging kon klooien en dat dat wisselende effecten had. Allemaal vaag en niet wetenschappelijk onderzocht nog