de groene bus, in renovatie

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: de groene bus, in renovatie

Bericht door merdy »

nou er gaat weer wat gebeuren, a.s donderdag gaat de bus de brug op, en gaat de onderkant in de borstel, de nodige plekken worden onder de loep genomen, en dan de beschermlaag met a.p.k spray er over, zal er foto.s van nemen maar daar waren jullie niet bang voor neem ik aan.
stomme vraag voor de binnenkant van de balken, zal ik daar gaatje voor boren, of gewoon door de bestaande openingen, weet niet of de tectyl, die lengte gaat halen van de balk.

rob. :wink:
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Rob
Moet zeggen dat ik nog nooit van "A.P.K.-spray" heb gehoord. Daarnaast zijn onze HY's ruimschoots voorzien van (met doppen af te sluiten) openingen in het chassis waardoorheen een conserveringsmiddel in de chassisbalken kan worden gespoten. Alleen ... heeft dat geen zin als die holle ruimten met stof, zand of anderszins vervuild zijn. Ben zelf al eens bij een Tectyleringsbedrijf ter info op bezoek geweest. Aldaar werd met hoge luchtdruk eerst alle rommel uit de holle ruimten weggeblazen waarna met een soort flexibele spuitlans die ruimten overdadig van Tectyl werden voorzien. Op de manier zoals jij aangeeft, dus gaten boren, krijg je telkens maar een klein gedeelte te pakken.
Overigens zou mij zo'n - door een professioneel bedrijf hier in de buurt - uitgevoerde tectylbeurt ongeveer EUR 450,=/EUR 500,= gaan kosten. 't Schijnt tóch wel enkele dagen te duren voordat zo'n behandeling is voltooid.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

Ottje schreef:Rob
Moet zeggen dat ik nog nooit van "A.P.K.-spray" heb gehoord. Daarnaast zijn onze HY's ruimschoots voorzien van (met doppen af te sluiten) openingen in het chassis .

ik leg het nog een keerje uit, deze bus is helemaal bewerkt met polyester, door ooit eens een eigenaar, dus de gaten in de balken zijn niet meer te zien, vandaar de vraag gaatjes boren om zijn doel te bereiken, ook bij mij gaat er een meter slang in, die je aan de kop van de compressortectylspuit kan doen.
waar de balk balken toen slecht waren heb ik een stuk in laten lassen, de polyester totaal verwijderen aan de onderkant is geen opsie, dat zou een maand werk opleveren op de brug.
tussen de balken in zit geen polyester, maar wel veel oppervlakig roest wat er met een staalborstel af moet, alvoor de tectyl er over gaat a.p.k spray.
als ik de poffertjes bus in de zwarte tectyl heb gespoten, dan zeg de keurmeester, a.p.k spray gebruikt, want dan zie je niet zo veel. dus vandaar mijn geintje a.p.k spray.
en dan een vraagje over de stof, bladeren roest, waar zou dit in mijn geval dan uit moeten.

Laatst gewijzigd door merdy op do jan 27, 2011 6:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

vandaag de bus naar de garage gebracht, en hy staat op de brug.
morgen zal ik met deze oparatie gaan beginnen, de onderkant.

het stuk naar de garage toe rijden is toch wel anders dan mijn andere hy.
wat is dit een sloom ding vergeleken bij de poffertjesbus, maar dit zal komen door het gewicht, een stuk groter, en veel zwaarder, misschien wel te zwaar.
morgen laat ik weer wat foto,s zien van de klus.

citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Graag, ben altijd benieuwd..
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

ben blij dat dit karwei is geklaard, ik zag er uit als een varken.
ik heb alleen foto,s gemaakt op het eind, ik durfde mijn toestel amper beet te houden, zo zwart als ik was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rob, :wink:
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Tof. Daar is wel een paar busjes in gaan zitten zeg!!!
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Die bus boft maar met zo'n baasje ;)
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 69EB29

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Ree schreef:Die bus boft maar met zo'n baasje ;)
Baasje of varkentje.... :lol:

Mooi hoor!
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

Harold Les Coiffeurs schreef:
Ree schreef:Die bus boft maar met zo'n baasje ;)
Baasje of varkentje.... :lol:

Mooi hoor!
dit is mijn vriend bruno, hij woont al 14 jaar bij me in huis.

Afbeelding

Para-Plu
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: DR-47-09
Contacteer:

Bericht door Para-Plu »

hahahaahaha
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

de bus word op deze brug op de kokerbalken omhoog gedrukt, ik vond het dood-eng.
hij rust op vier rubere blokken, ik dacht eerst dat die zo in elkaar zou zakken.
voor mij was dit dan ook wel een teken dat de bus sterk genoeg is kwa balken, want de achterzijde hangt zeker 2 meter loos in de ruimte, ik stond er niet achter, maar het is wel gegaan.

Afbeelding

Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 69EB29

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

merdy schreef:de bus word op deze brug op de kokerbalken omhoog gedrukt, ik vond het dood-eng.
hij rust op vier rubere blokken, ik dacht eerst dat die zo in elkaar zou zakken.
voor mij was dit dan ook wel een teken dat de bus sterk genoeg is kwa balken, want de achterzijde hangt zeker 2 meter loos in de ruimte, ik stond er niet achter, maar het is wel gegaan.
Ik dacht hetzelfde toen ik de foto´s zag op die brug!

Maar eh....die Bruno...zit je me nu in de ...te nemen of...?
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Práchtig, dat huisdier van je !
Maar Rob: JIJ hebt dan nog een hefbrug tot jouw beschikking; IK heb precies hetzelfde als jij gedaan (met minstens evenveel spuitbussen) maar dan liggend op mijn rug onder een Bus die, in plaats van op z'n wielen, op houten blokken stond. Heb alle kleding die ik aan had meteen weg kunnen gooien en proefde na een week nóg de tectyl ... :(
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
merdy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door merdy »

Ottje schreef:Práchtig, dat huisdier van je !
Maar Rob: JIJ hebt dan nog een hefbrug tot jouw beschikking; IK heb precies hetzelfde als jij gedaan (met minstens evenveel spuitbussen) maar dan liggend op mijn rug onder een Bus die, in plaats van op z'n wielen, op houten blokken stond. Heb alle kleding die ik aan had meteen weg kunnen gooien en proefde na een week nóg de tectyl ... :(

ik begrijp helemaal hoe jij jezelf voelde, ik had het al slecht vandaag, maar op je rug onder de koets lijkt mij geen pretje.
ik heb ook al mijn kleding weggegooid, ik heb mijn gezicht en haar met wasbenzine schoon gemaakt, eens maar nooit meer, ik dacht even dat mijn hoofd in de fik stond, maar wie een mooie bus wil hebben moet pijn lijden :D .

Plaats reactie