Geklop noemen we het hier en ja gepingel ook wel eens

Het is enkel op een bepaald toerental van het optrekken dus rond een 2700 a 3000 toeren vermoed ik , de topsnelheid is verover de 110 wat ik nooit rij ermee maar wel eens getest heb op LPG, op benzine gaat die vlot over de 115 maar dat zal schadelijk worden .... doe ik trouwens nooit !
Ik heb wel al een half elektronische ontsteking erin gebouwd door de kit van velleman hiervoor te gebruiken.
Heb daar al een 10 tal jaar ervaring mee zodat er geen hoge spanning meer over de onderbreek contakten komt ( platiné's).
Ik heb enkel de onderbreekcontakten vernieuwd en verdeler laten zitten en nieuwe verdeler rotor en verdelerhuis.
Ik heb de gehele delco er niet uitgehaald omdat die me goed proper was en geen spel vertoonde, dus misschien wel eens met mijn strobo'scooplamp de timing nakijken , maar welke gegevens zijn dat ?
De gradenschaal dus?
Want deze vind ik nergens terug die gegevens ....... ?
Nu de eene beweerd dat je de ontsteking wat moet verzetten in je timing als je op LPG rijd en de andere weer niet , hieromtrend ben ik nog duidelijk niet uit wat het nu moet zijn voor LPG.
Daardoor het waarschijnlijk een licht geklop is .
Verbruik in de stad licht op een 10 liter LPG , op de autosnelweg een dikke 13 liter tegen Max 100 km / uur , met 7 personen erin .
Trouwens van gepingel gesproken , mijn DS pallas 2.3 had dit ook maar naar het schijnt staat een 2.3 daar voor bekend ...... , ik heb daar een vlinder optische ontsteking opgemaakt doormiddel van Luminition de vlinderset te kopen , en de voorversterker zelf gebouwd te hebben en dan de vellemankit als eindtrap .
Al het gepingel was weg .........

.
Dus ook voor herhaling vatbaar voor mijn HY , maar dat zal even moeten wachten heb andere dingen nog te doen