Tenzij die spontaan kan omdraaien denk ik dat ie wel goed zat

(misschien nog handig te melden of ie nou open gaat richting de waterpomp of juist niet, ik weet het zo even niet uit m'n hoofd).
Vraag me alleen af uit welke uitgang water moet komen als ik 't ergens in spuit.
Spuit ik het in de bovenopening van de waterpomp (waar dus normaal de thermostaat zit), dan loopt het vrij snel uit de aftapplug (moet nog even proberen zonder plug).
Zoek eigenlijk een manier om de waterpomp te kunnen testen, maar weet eigenlijk niet precies hoe die rondpompt.
Mijn idee: waterpomp zuigt water aan uit cilinderkop, duwt dat naar boven richting radiateur tenzij de thermostaat dat verhindert.
Zuigt vervolgens water aan via de onderste buis van de radiateur.
Dan heb je alleen nog het buisje naar het inlaatspruitstuk, dat zit ook in de aanzuigrichting dan neem ik aan.
(en natuurlijk de kachelradiateur, maar die zit net als de normale radiateur).
Ventilator draait overigens gewoon (snaar slipt ook niet), en dus de waterpomp ook neem ik aan... maar ja wat kan er dan nog meer voor zorgen dat ie oververhit
Had de radiateur voor de proefrit afgevuld en voor ik ging aftappen kon ik het waterpeil nog gewoon zien (was wel minder, maar ook niet zo gek als een deel verdampt is

).
Oh ja en er kwamen geen klonten uit de radiateur ofzo, loopt goed door.
Kwam wel bij de
ID/DS club tegen: "Een te laat afgestelde ontsteking is (mede) de oorzaak van oververhitting van de motor.". Dat zou eventueel nog wel kunnen, afstelling is nog niet optimaal, maar kan me niet voorstellen dat dat 15-20 graden scheelt in de motortemperatuur, zo krachtig is de benzine nou ook weer niet
Kan pas donderdagavond weer verder klussen, ben vrijdag vrij dus heb dan ook nog even, maar wil wel naar Doesburg eigenlijk