Sinds dat moment start en loopt HY als nieuw; 1x rond = gegarandeerd starten.
Wat ik tijdens een langere rit heb gemerkt is dat hy nauwelijks of niet meer te starten is wanneer je een lange rit hebt gemaakt en hym ca. 5 minuten uitzet (op een pontje bijvoorbeeld, of een tankstation)!
De startmotor is splinternieuw, accu is splinternieuw, bekabeling + klemmen zijn nieuw..
Na heel lang starten slaat hij vaak wel aan, maar erg moeizaam. Zodra hy dan loopt, loopt ie weer perfect.
Opmerking: ik heb wel rare electrische storingkjes in het dashboard: zodra ik de dashboardverlichting hoger draai, daalt het benzinepeil. Echter als ik dan de verlichting aan doe stijgt het peil weer naar een ander (fictief) niveau.
Het contactslot is ook niet helemaal jofel: de sleutel kan eruit gehaald worden in alle standen, en soms moet ik het contactslot een paar keer heen en weer draaien voor de dashboardverlichting en knipperlicht werkt. Gelijk het contactslot vervangen zou kunnen, maar als het niet hoeft liever niet (verschillende sleutels + geld).
Ik begrijp dat het contactslot een cruciale rol speelt in het verbinding maken tussen ontsteking en motor, en dan minimale storingen hier voor veel ellende kunnen zorgen. Maar toch twijfel ik hier: zou ik de ontsteking niet net verkeerd hebben gesteld? Ik heb een markering aangebracht op het vliegwiel en het blok (pen in gat), en die twee markeringen dmv stroboscoop exact gelijk gezet. Geen 12 graden (ofzoiets) afwijking genomen. Zou dat het probleem niet kunnen zijn?
Beetje onduidelijk probleem weer, maar hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen...?