Warmlopen van achterlager
Warmlopen van achterlager
Het linker achterlager wordt warm. Bij demontage kan ik niet vaststellen wat er mis is; de rolletjes kan ik met mijn vingers gewoon bewegen, er zit een ring tussen de twee delen; kortom wat is er aan de hand? Of waar moet ik op letten: kan hij er verkeerd-om in/op zitten? Is de tussenring te dik of te dun?
In 2004 voor het eerst gemerkt op reis naar Noowegen (niets aan gedaan), 2005 grote tocht door Duitsland (bij elke stop gecontroleerd : behoorlijk warm). 2006 van plan naar Portugal te gaan over de grotere wegen want Portugal is best ver weg. Nu moet ik er dus wel wat aan doen! Normaal rij niet veel harder als 70km p/u, met veel stops en over kleine weggetjes.
Heeft iemand een idee hoe ik het lager kan testen? Waar ik op moet letten?
Alvast bedankt.
In 2004 voor het eerst gemerkt op reis naar Noowegen (niets aan gedaan), 2005 grote tocht door Duitsland (bij elke stop gecontroleerd : behoorlijk warm). 2006 van plan naar Portugal te gaan over de grotere wegen want Portugal is best ver weg. Nu moet ik er dus wel wat aan doen! Normaal rij niet veel harder als 70km p/u, met veel stops en over kleine weggetjes.
Heeft iemand een idee hoe ik het lager kan testen? Waar ik op moet letten?
Alvast bedankt.
Weet iemand of bij een "pompier" wel eens een pomp werd gemonteerd, direct achter de grill,
en dmv een draaiknop met staakabeltje tegen de v-snaar
kon worden gezet om water op- of weg te pompen?
Pinobus is verder gegaan als gebruiker Fourgon78
-
- HY Forum Grootmeester
Ik ben geen specialsit op dit gebied, maar ik weet dat toen ik een nieuw achterlager ging halen in het magazijn in Heesch er een zakje met olie (vet) meegeleverd werd en dat ik precies deze hoeveelheid moest gebruiken omdat het lager anders heel heet kon worden . Zowel te veel als te weinig was niet goed. Misschien dat het daaraan kan liggen?
Groet,
Ree
Groet,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
-
- HY Forum Grootmeester
re:
Te veel vet kan geen kwaad. Meestal zijn de remmen toch de oorzaak. Als bv de remslang bijna dichtzit, blijft de rem hangen na het intrappen van het pedaal. Hierdoor wordt de trommel warm.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
-
- HY Forum Grootmeester
zou kunnen
Maar als het dan toch de remslangen zijn, blijven de remmenschoenen aanlopen na het remmen en is de boel weer warm! Gewoon de bus op de krik of op bokken zetten en je remmen nakijken. Tevens lager speling controleren.
"voormalig eigenaar van"
Re: zou kunnen
Dankjewel HenkHY voor de verwijzing naar de lagerspeling. Hoe dik moet de tussenring zijn?
Ik zal binnenkort eens gaan rijden met de remschoenen iets teruggezet; kijken wat er gebeurt.
Dank jullie wel.
Frans
Ik zal binnenkort eens gaan rijden met de remschoenen iets teruggezet; kijken wat er gebeurt.
Dank jullie wel.
Frans
Weet iemand of bij een "pompier" wel eens een pomp werd gemonteerd, direct achter de grill,