Stilvallen motor
Stilvallen motor
Bij een mooi opgeladen batterij start de HY zonder problemen, welliswaar met chocke.Na een tijdje rijden echter lukt het niet om de chocke uit te zetten.De car valt zonder volle chocke stil.Bij stoppen aan verkeerslichten valt de car ook stil indien ik niet goed gas blijf geven.Bovendien gaan er bij het schakelen precies kanonschoten af.Hoe kan ik m'n wagen vlotjes over de weg laten rollen zonder dat hij bij iedere keer vertragen terug dient opgestart te worden?
Koud starten hoort met choke, warm starten met gaspedaal ingedrukt, dus dat is niet vreemd.
Staat je stationair toerental niet te laag ivm uitvallen bij warme motor en choke in? Draaien aan de eerste schroef aan je carb waar het gaspedaal aan vastzit om te kijken of dit helpt.
Het geplof duidt op niet-volledige ontbranding van je benzine wat vervolgens in je uitlaat terecht komt. Ik zou eerst rondje puntjes stellen en condensator vervangen. Mocht dit niet helpen kleppen stellen, misschien dat een utlaatklep niet voldoende sluit.
Af en toe een knalletje kan altijd, maar het mag niet ten koste gaan van je uitlaat!
Groet,
Ree
Staat je stationair toerental niet te laag ivm uitvallen bij warme motor en choke in? Draaien aan de eerste schroef aan je carb waar het gaspedaal aan vastzit om te kijken of dit helpt.
Het geplof duidt op niet-volledige ontbranding van je benzine wat vervolgens in je uitlaat terecht komt. Ik zou eerst rondje puntjes stellen en condensator vervangen. Mocht dit niet helpen kleppen stellen, misschien dat een utlaatklep niet voldoende sluit.
Af en toe een knalletje kan altijd, maar het mag niet ten koste gaan van je uitlaat!
Groet,
Ree
Als de auto eerder wel goed reed lijkt het wel op een interne verstopping. Moeilijk te zeggen verder. Er zijn twee type carborateurs dus niet eenvoudig om op afstand advies te geven.
Dat knallen is inderdaad onverbrande benzine die onsteekt in de uitlaat. Maar de oorzaak van dat knallen komt meestal doordat er zuurstof bij kan komen. Oftewel, de uitlaat lekt of de verbindingen sluiten niet goed af. Goed controlleren op lekkage en afdichten, daarna is het over.
Rob
Dat knallen is inderdaad onverbrande benzine die onsteekt in de uitlaat. Maar de oorzaak van dat knallen komt meestal doordat er zuurstof bij kan komen. Oftewel, de uitlaat lekt of de verbindingen sluiten niet goed af. Goed controlleren op lekkage en afdichten, daarna is het over.
Rob