Voor de wielen heb ik alvast geinformeerd waar ik platen zou kunnen laten laseren. Moet nog even kijken hoe die platen er dan precies uit komen te zien enzo, maar rond de 45 euro voor twee cirkels van 3mm dik iig. Lijkt me de handigste optie en ik denk dat de ET met 3mm wijzigen geen probleem zal zijn (theoretisch wordt de naaf dan iets zwaarder belast).
Tegenwoordig adviseert men: "Samenvattend kan gesteld worden dat het in de meeste gevallen verstandig is bij aanschaf van nieuwe velgen de ET waarde niet meer dan 5mm te laten afwijken van de ET waarde van de originele velgen welke veelal een ruime tolerantie kennen." (http://www.steverinkbanden.nl/Velgen) maar ik verwacht dat meneer Citroën daar niet zo precies naar keek.
Enige probleem is dat de bouten van de trommel natuurlijk niet te verlengen zijn, heb dan wel 3mm minder draad voor de moeren (en misschien had ik al wat minder door de dikte van de velg).
Maar goed, dat ga ik van het weekend/komende week (heb een week vrijgenomen voor o.a. de bus!) bekijken.
(En de RX5 om eens te kijken hoe dat spul werkt