Bakolie peilen
Bakolie peilen
Hallo,
Er is al een topic aan besteed maar daar word ik niet veel wijzer van.
Kan iemand mij uitleggen hoe het olie niveua van de bak kan bekijken?
en als er wat bij moet wat kan ik er dan het beste inschuden?
Alvast bedankt
Gert-Jan
(net weer een hy vakantie achter de rug)
Er is al een topic aan besteed maar daar word ik niet veel wijzer van.
Kan iemand mij uitleggen hoe het olie niveua van de bak kan bekijken?
en als er wat bij moet wat kan ik er dan het beste inschuden?
Alvast bedankt
Gert-Jan
(net weer een hy vakantie achter de rug)
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!
Peilen kan je niet. Aan de bestuurderskant zit een bout, die kan er uit, dat is een overloop voor het juiste niveau.
Ik zou eerst de bakolie even warm rijden, de oude olie aftappen, metaalschilvers van het magneetje halen, nieuw koper ringetje bij je plug, 3 liter bakolie erin, en je bakkie is weer lekker vers.
Over de olie is al heel veel geschreven. De eisen zijn:
- GL4 (géén GL5)
- EP
- visc: 80
Verder kan je nog even nalezen wat hier allemaal over geschreven is...
Groet,
Ree
Ik zou eerst de bakolie even warm rijden, de oude olie aftappen, metaalschilvers van het magneetje halen, nieuw koper ringetje bij je plug, 3 liter bakolie erin, en je bakkie is weer lekker vers.
- GL4 (géén GL5)
- EP
Groet,
Ree
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Pas even gecheckt en bleek dat ik m'n jerrycan bakolie er in leeg kon gieten (nog een ruime liter zat er in) en nog kwam er niks uit de overloop...
Doe ik nou iets fout?
Neem toch aan dat het een kwestie is van overloopplug er uit halen, bovenste dop losschroeven en er dan maar olie in laten lopen tot het er bij de overloop weer uitloopt?
Kon trouwens nergens iets vinden in de documentatie... de handeling is blijkbaar te moeilijk voor de gewonen gebruikershandleiding en te triviaal voor Je Repare Mon Type H.
Doe ik nou iets fout?
Neem toch aan dat het een kwestie is van overloopplug er uit halen, bovenste dop losschroeven en er dan maar olie in laten lopen tot het er bij de overloop weer uitloopt?
Kon trouwens nergens iets vinden in de documentatie... de handeling is blijkbaar te moeilijk voor de gewonen gebruikershandleiding en te triviaal voor Je Repare Mon Type H.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Bij het HY team verkopen ze GL5. Wat is hier dan slecht aan?Ree schreef: Ik zou eerst de bakolie even warm rijden, de oude olie aftappen, metaalschilvers van het magneetje halen, nieuw koper ringetje bij je plug, 3 liter bakolie erin, en je bakkie is weer lekker vers.
- GL4 (géén GL5)
- EP
Groet,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
HY team
Niet alles wat men bij het HY team verkoopt is goed. Ik weet uit ervaring dat er een paar mensen zijn bij het HY team die soms wat anders over bepaalde producten denken en dan het advies geven om het gewoon te verkopen. Dus altijd goed blijven opletten.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Dat kan altijd. Maar daarmee blijft mijn vraag staan wat er dan aan die gl5 niet goed is.
groet
gert-jan
groet
gert-jan
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Zoals al werd verwezen is er in dit topic al veel over gepraat.
Het blijven uiteraard discussies zoals ook het wel/geen 185/75R16's, wel/geen lood, 95 of 98 octaan en gele of witte koplampen
Het uitgangspunt is dat moderne vloeistoffen additieven hebben die mogelijk schade toebrengen aan de onderdelen die gemaakt zijn toen dat spul er nog niet was. Voornamelijk een theoretische beschouwing (ik heb nog nergens daadwerkelijk foto's gezien van weggevreten ringen enzo), maar onder het motto "als veel HY rijders het zeggen, dan is het zo" is het handig het goed door te lezen en te overwegen.
Zelf heb ik een Kroon Oil EP80 GL4 als ik het zo uit m'n hoofd heb, gewoon bij Brezan te koop bijvoorbeeld en Halfords zal het ook wel hebben.
Eigenlijk alles waar niet "turbo", "revolutionair", etc. op staat voldoet wel IMHO
Het blijven uiteraard discussies zoals ook het wel/geen 185/75R16's, wel/geen lood, 95 of 98 octaan en gele of witte koplampen

Het uitgangspunt is dat moderne vloeistoffen additieven hebben die mogelijk schade toebrengen aan de onderdelen die gemaakt zijn toen dat spul er nog niet was. Voornamelijk een theoretische beschouwing (ik heb nog nergens daadwerkelijk foto's gezien van weggevreten ringen enzo), maar onder het motto "als veel HY rijders het zeggen, dan is het zo" is het handig het goed door te lezen en te overwegen.
Zelf heb ik een Kroon Oil EP80 GL4 als ik het zo uit m'n hoofd heb, gewoon bij Brezan te koop bijvoorbeeld en Halfords zal het ook wel hebben.
Eigenlijk alles waar niet "turbo", "revolutionair", etc. op staat voldoet wel IMHO

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald