Ik ben in het afgelopen half jaar helemaal stapelverliefd geworden op (een) Citroen HY. Ik en mijn toenmalige vriend hadden het over leuke autotjes en zodoende kwam het 'citroen golfplaten busje' ter sprake. Ik ben gaan uitzoeken wat de eigenlijke benaming was, en tijdens mijn eerste zoek-actie op internet kwam ik mijn grote liefde tegen, een paarse Citroen HY, diesel uit 1981. Hij was (is?) BRILLIANT. We hebben contact opgenomen met de eigenaar en we mochten hem voor 1500 euro komen halen (hij was niet APK gekeurd). Mijn vriend had een afspraak gemaakt voor de donderdagavond. Donderdag middag belde hij me op dat hij het toch niet wou doen. Ik was diep teleurgesteld, maar ik ben student, geen geld en bovendien nog in het bezit van een OV-jaarkaart, dus een auto heb ik ook niet echt nodig. Ik moet mijn droom nog even uitstellen. Het ergste vind ik dat als ik over een of twee jaar wel geld heb, die bewuste paarse HY natuurlijk niet meer te koop staat... (Dus mocht de nieuwe eigenaar op dit forum aanwezig zijn en dit lezen: Mocht je hem OOIT weg willen doen.... !!!!!! (ik hoef neem ik aan niks anders te zeggen))
Een maand of twee later ging het overigens uit tussen mij en mijn vriend. In zekere zin maar gelukkig dat hij hem toen niet gekocht heeft, anders had ik nu moeten toekijken hoe hij in mijn droomauto rondreed...
Bovendien heb ik nu de gelegenheid om me eerst beter voor te bereiden, iets over het onderhoud te leren enzo. Ik heb iemand in mijn omgeving met een HY, die helaas zo uit elkaar valt dat hij ben ik bang alleen geschikt is voor reserveonderdelen, maar die vast ook als leerobject kan dienen. Verder ben ik nu op dit forum te vinden dus tzt moet er toch een prachthuwelijk plaatsvinden tussen mij en 'mijn' HY...
Nou, aangenaam kennis gemaakt te hebben.