Ik en mijn liefdesverhaal

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Roosviseetje
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Ik en mijn liefdesverhaal

Bericht door Roosviseetje »

Hallo iedereen!

Ik ben in het afgelopen half jaar helemaal stapelverliefd geworden op (een) Citroen HY. Ik en mijn toenmalige vriend hadden het over leuke autotjes en zodoende kwam het 'citroen golfplaten busje' ter sprake. Ik ben gaan uitzoeken wat de eigenlijke benaming was, en tijdens mijn eerste zoek-actie op internet kwam ik mijn grote liefde tegen, een paarse Citroen HY, diesel uit 1981. Hij was (is?) BRILLIANT. We hebben contact opgenomen met de eigenaar en we mochten hem voor 1500 euro komen halen (hij was niet APK gekeurd). Mijn vriend had een afspraak gemaakt voor de donderdagavond. Donderdag middag belde hij me op dat hij het toch niet wou doen. Ik was diep teleurgesteld, maar ik ben student, geen geld en bovendien nog in het bezit van een OV-jaarkaart, dus een auto heb ik ook niet echt nodig. Ik moet mijn droom nog even uitstellen. Het ergste vind ik dat als ik over een of twee jaar wel geld heb, die bewuste paarse HY natuurlijk niet meer te koop staat... (Dus mocht de nieuwe eigenaar op dit forum aanwezig zijn en dit lezen: Mocht je hem OOIT weg willen doen.... !!!!!! (ik hoef neem ik aan niks anders te zeggen))
Een maand of twee later ging het overigens uit tussen mij en mijn vriend. In zekere zin maar gelukkig dat hij hem toen niet gekocht heeft, anders had ik nu moeten toekijken hoe hij in mijn droomauto rondreed...
Bovendien heb ik nu de gelegenheid om me eerst beter voor te bereiden, iets over het onderhoud te leren enzo. Ik heb iemand in mijn omgeving met een HY, die helaas zo uit elkaar valt dat hij ben ik bang alleen geschikt is voor reserveonderdelen, maar die vast ook als leerobject kan dienen. Verder ben ik nu op dit forum te vinden dus tzt moet er toch een prachthuwelijk plaatsvinden tussen mij en 'mijn' HY...

Nou, aangenaam kennis gemaakt te hebben. :)
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: Ik en mijn liefdesverhaal

Bericht door Boudewijn »

Welkom hier. Wat een verhaal zeg. Ik hoop dat je binnen afzienbare tijd toch 1 of misschien wel twee ware liefdes zal vinden. In ieder geval kun je hier een hoop info lezen over je ene liefde, de HY. Als je alles gelezen hebt hoop ik niet dat ook deze liefde over zal gaan. Je moet wel rekening houden met het feit dat een Hy, als je hem goed wilt houden een hoop geld kost als je alles moet laten doen. Het is ook aan te bevelen om hem binnen te stallen. Maar Ok, het kost wat, maar je krijgt er zoveel voor terug :wink: .
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Hoihoi!

Je hebt helemaal gelijk. Het is een busje om helemaal verliefd op te zijn. Ik ben het ook al 28 jaar: mijn opa kocht een HY toen ik net vier geworden was. Met deze HY ben ik vandaag uit Engeland naar huis gereden, en iedere meter met een lach op mijn gezicht. En natuurlijk van bijna iedereen die me inhaalt!

En maak je over jouw paarse busje geen zorgen, en potje verf is zo gekocht. Een nieuw kleurtje is niet zo veel moeite.

Groetjes,

Ree
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

REE,Ik denk dat ze juist voor het paars is gevallen,Of je er van houd is persoonlijk,maar je
heb natuurlijk wel een bijzondere auto
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Daarom zeg ik: "ieder busje kan je paars verven!".

Ree
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Heya Roosviseetje !

Wanhoop niet ! En heb geduld ! Eenmaal verliefd op een HY ... gaat niet zo snel meer over ...
Heb er zelf wel meer dan twintig jaar op gewacht ... uiteindelijk óók een 1981-er gekocht voor ... jawel: toen nog NLG 1.400,=. Nadat `ie uiteindelijk niet meer (zoals verwacht ...) door de keuring kwam een sleutelruimte gecreëerd, bus op houten blokken gezet, wielen eronderuit ... etc. etc. Inmiddels bijna 4 jaar aan gewerkt: uiterlijk nu bijna als nieuw en aan de binnenkant al voor 3/4 getransformeerd in een camper. Zitten honderden uren in. Maar: met liefde !

En: het opknappen kost inderdaad tijd, geld, moed, geduld en doorzettingsvermogen. Als je een béétje handig bent: je kunt àlles leren door het zelf te doen (en fouten maken, opnieuw beginnen, vragen stellen, forum raadplegen etc. etc.). Ikzelf had helemaal geen kennis van wàt dan ook op autogebied ... lassen ... slijpen ... of wat dan ook ...

Maar ... als je dan éénmaal als een Koning (of in jouw geval: Koningin) op jouw troon achter het stuur zit is het puur genieten ! Van de herrie ..., het gemis van een stuur- of rembekrachting ..., de blinde hoeken ..., maar vooral: het "gevoel" ! En al die glimlachende mensen als je voorbij rijdt ... de wetenschap dat je in een unieke HY rijdt ...

Ik wens je sterkte met jouw "liefde(s)" !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Plaats reactie