Nou, ben inmiddels 3 uur bezig geweest.
Eerst alle kabels eruit gehaald, nagelopen of alles goed zat etc.
Daar kwam ik er achter dat de kabels twee verschillende kanten hebben. Eén die dicht is, één die open is. De dichte moet duidelijk om de motorkant en de open om de verdelerkant. Die moet namelijk niet dicht zitten maar open gebogen worden om goed contact te maken. Dat contact zit aan de buitenkant.
Eén kabel zat er verkeerd. Nadat ik deze had omgedraat een proefritje gemaakt en nog steeds veel te weinig vermogen. Wel heel mooi stationair lopen
Daarna de bougiekabel naar de bobine vervangen, maar dat maat geen verschil. De oude zit wel beter dus maar laten zitten. Daarna alle kabels vervangen met de oude, weer geen verbetering.
Daarna maar een rondje kleppen gesteld, omdat ik dat samen gedaan had met de bougiekabelwissel. Ik moest best veel stellen. Ik denk dat ik de vorige keer niet warm genoeg gesteld hebt. Vorige keer gesteld toen het koelwater net de 80 graden bereikt had.
Deze keer was de motor nog steeds niet goed warm omdat er bijna niet mee te rijden is in de bergen. Ik kwam bijna niet uit zijn 1. De motor was wel warmer dan de vorige keer.
Ik durfde na het kleppen stellen niet meer te gaan rijden omdat ik dan geen parkeerplekje in de buurt meer kan vinden en we morgen op vakantie gaan...
Nu maar bidden dat dit het was. Hij pakt het gas beter op dan daarvoor, of ie nu vermogen terug heeft weet ik niet. Is het nog niet goed, dan toch maar een stuk tuffen en nogmaals goed warm de kleppen stellen.
Anders heb ik misschien de verdeler gedraaid, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Vooral niet omdat ie stationair zo mooi draait.
Iemand andere iedee-en waarom ie stationair mooi draait maar geen vermogen heeft? Het is een probleem dat ik vaker voorbij heb horen komen maar zelf nog nooit eerder heb meegemaakt. Massa bobine en 123 heb ik opgeschuurd en opnieuw gemonteerd dus dat is het waarschijnlijk niet. De carb stond goed en heb ik ook niet aan gezeten...
Groet,
Ree